onsdag 19 september 2012

paket jakt!


I helgen fyller min son 6 år, så jag har varit  paket jakt idag. För mig är det viktigt att barnen inte tror att dom kan få allt dom pekar på, samtidigt som jag tycker det är viktigt att dom känner att deras önskemål blir hörda.....
En svår balansgång man har som mamma.

Presenter till vardags har vi slutat med. Försöker få barnen att spara till en leksak om dom vill ha nåt...
Jag vill att dom ska förstå värdet i saker.

Men sen vill jag gärna unna mina barn det dom önskar sig när dom fyller år eller  julklapp....Med måtta förstårs.

Sen vet jag att jag skämmer bort barnen med fina kläder, god mat och godis. Men det handlar mer om mitt intresse och mys vi har på helgerna.

Ja, det är inte lätt att vara mamma 2012.....


Det är inte lätt att vara människa heller 2012....

lyckades ju köpa på mig ett par nya glasögon från H&M 69,50:- och sedan en jätte fin mossig grön parkas från Moonki. Endast 800:-

Har ingen höst långjacka efter att fått vit målarfärg på hela förra jackan.....


Idag inspireras jag av den här blogg tjejen.

Så fin i håret, sminket och så otroligt söt!!! 



Inga kommentarer: