onsdag 20 februari 2013

Lite nytt.



Har länge varit på jakt efter en prydnads kudde med ett peace tecken på.
( Såg en nämligen en i STHLM, men den var mörk grön och ett svart peace tecken på. Så snygg givetvis!

Men denna kudde som jag har på bild skulle passa mitt grå/svart/vita hem bättre.

Funderar snart på att göra en själv! Kan inte vara så svårt, det är väl bara att klippa och klistra lite?



Annars da?

Sitter här hemma och rotar igenom mina kokböcker på olika recept. Har mat ide torka! 
Behöver inspiration.

Lagar alltid samma mat. Lax, spenat, broccoli, fiskbullar,kyckling i ugn, rotfrukter i ugn, köttfärssås, pasta/pesto.....Ja...
Skulle vilja överraska mig själv med lite nytt!?!?

Har ni någon ide , så tell me please?




3 kommentarer:

Anonym sa...

En god hemmalagad Yakiniku.
Paj med innehåll efter vad man är sugen på.
Grytor av olika slag. Typ en kycklinggryta med massa goda grönsaker och kanske nötter. Med ris till, eller bara grytan som den är.

Det var vad jag är sugen på iaf. :-)

Anonym sa...

Måste bara få börja med att säga att jag tycker att du skriver en väldigt rolig och inspirerande blogg. Känns inte så "pretto" utan med självdistans och mycket humor :)
Hittade in hit efter att ha börjat hos dig på Made by. Dundernöjd!!

Här är mitt receptförslag:
Honungs och sesamkyckling med couscous för ca 6 pers
Ingredienser:
1 dl olivolja
3 vitlöksklyftor
1 msk honung
1 tsk grovt salt
6 kycklingbröst
2 ½ dl couscous
3 dl vatten
1 buljongtärning
3 msk honung
50g smör
200g fetaost
2 chilifrukter
ruccolasallad
sesamfrön
6 ägg
3 avokador
2 nätmeloner
6 kvisttomater
1 dl blåbär

1. Blanda olivolja, pressad vitlök, honung och salt och låt kycklingen ligga i marinaden ca 15min.
2. Häll upp couscous i en skål. Koka upp vatten med buljong, honung och smör. Häll det över couscousgrynen och låt stå i 20min.
Tärna fetaosten, strimla pepparfrukterna och blanda ner i couscousen tillsammans med ruccola.
3. Stek kycklingen i stekpanna på ganska låg värme. Pensla med marinaden. Lägg sedan kycklingen i en ugnsform och strö över sesamfrön. Låt den stå i 200grader i ugn i 8 min.
4. Koka äggen och dela dem. Dela avokaderna. Klyfta melonerna och skär tomaterna i bitar.
Lägg upp couscoussalladen på ett stort fat. Fördela kyckling och alla övriga ingredienser vackert ovanpå.

Lycka till! Hls/Pernilla

Unknown sa...

Åhhhh, tack för tips! Vad glad jag blir!:))) lovar att lägga ut på bloggen om maten blir bra! Kraaaam