onsdag 15 maj 2013

Ett jäkla humör.

Premenstruellt syndrom som det så fint heter eller som jag säger "PMS kärring"....

Jag har skojat och varit ironisk om humöret runt den där "röda veckan"....Men har tyvärr insett efter att googlat om PMS att det stämmer ju så fruktansvärt bra in på mig!

Fan!!!!  Min man har rätt....(igen.)

Det är fruktansvärt att gå igenom detta.
Först humöret en vecka och sedan en vecka man är svullen, ful, finnig och hungrig....Sedan får man vila några dagar från det tills ägglossningen härjar och jag  som är två barns mamma tror man ska gå av mitt i tu....Men det kommer i för sig helt plötsligt och sedan försvinner det helt plötsligt.

Jag skulle behövas låsas in en vecka.... In med mig på psyk! ;)


Eller tänk vad skönt om vi alla tjejer fick ta en semester när detta inträffar.
 Familjen skulle må så himla bra då...och vi med.

Alla lyckliga!

Kanske fler inte skulle skilja sig då?!?! ;))

 Ni som inte vet vad PMS är eller känner som mig. Här har ni en kort beskrivning om vad som händer:

* PMS innebär humörsvägningar av lättare slag.

* PMS besvären märks mest av 3-10 dagar före mens men en del kvinnor kan också drabbas av det under ägglossning.

*Dom PSYKISKA symptomen domineras ofta vid PMS, de påminner om en mild depression.

*Stämningsläget förändras i riktning mot nedstämdhet och kvinnan kan bli känslomässigt instabil,irriterad,orolig och aggressiv.

* Man kan också uppleva olika typer av smärta. Bland annat att kroppen behåller mer vätska dagarna före mens och orsakar allmän viktökning och svullen mage. Man kan också få ömmande bröst,ryggont,migrän eller känna sig lätt illamående.



Jaha.....Allt detta stämmer in på mig!!!!!
fattar ni vilket helvete det är för mig!;))))

eller för min man och barn, arbetskamrater, vänner, folk som går i vägen eller trampar mig på tårna......

Jag har döpt om mig till Madelen Åskmolnet Myhr.










Inga kommentarer: