söndag 7 april 2013

Mat,mat,mat....

För snart sju år sedan blev jag och min man bekanta till ett par i föräldrargruppen som väntade barn två veckor  före oss. Men hon gick över och jag fick en vecka tidigt så vi stötte på varandra i korridoren när vi hade värkar och hängde över våra män...

Hennes söta son kom 4 timmar före min Philip.
Sen dess har vi träffats över goda middagar, fester, dagis, fotbollsskola och kalas.
En fantastisk snäll familj som vi är glada över att få lära känna.

Vi har inte bara barnen gemensamt utan vi älskar god mat och dryck!
Alltid lika spännande att komma hem till "familjen L" och bli bjuden på tre rätters.


Jag som inte äter "köttbitar" fick grillad lax i folie paket , sparris risotto och ungsbakade körsbärs-
tomater i ugn.
Ett mycket gott vitt vin serverades till det.

Min man som ÄLSKAR kött var mycket nöjd med sitt grillade kött!:)


En mycket trevlig kväll.
Klockan hann slå 02.00 innan vi gick hem.

Vi är lite trötta och slitna här hemma idag, men det är tur att jag har svärmor och svärfar som serverade oss
äkta italienska frikadeller i tomatsås och hemma gjorda salsiccia i tomatsås.
En tallrik med pasta och en tallrik med sallad serverades också.....
Förra veckans träning är nu borta med vinden. ;)))


Äkta Italienska köttbullar.


Hemma gjord Salsiccia.

Inga kommentarer: