torsdag 29 november 2012

Lika, men så olika.

Det är så häftigt att se sina barn växa upp.

Det börjar ju redan när dom kommer ut från magen och när sköterskan vänder barnet mot dig och du ser den där lilla snorren eller snäckan framför dig.

Wow! Det blev en......

Sen när babyns ansikte har kommit till sitt rätta (efter ett par veckor) så ser man vem babyn är lik till utseendet.

Wow....Den är ju så lik.....

Sen upptäcker man barnets humör. Glad, arg, skriker, mindre nöjd, NÖJD.....

Wow....Barnet har ju absolut ärvt sin partners temperament....

Får man ett barn till så går man igenom samma sak igen...

Wow, wooooow,wow......


Men sen händer det nåt. Två barn, från samma föräldrar... Utseende, humör, intressen,vilja, blyghet...Lika men så olika.

Mina barn är en typisk grabb och en typisk tjej. Den lugna krigaren och sedan har vi lilla PRINSESSAN..

Pojken är misstänksam, ledaren, tänkare, allvarlig, KOMPISEN, bestämd,materialisten,atleten,pedanten och tycker allt som är grabbigt är kul.....
(När han skrattar kan man inte låta bli att skratta med,för han har det härligaste skrattat!)

Min dotter är  tror att världen är ofarlig,positiv, älskar kläder, skor, makeup, prinsessor,allt som är vackert, hästar, sång och dans..Här flödar fantasin fritt!

Båda älskar att baka, så vi bakade idag.Men min son avskyr när han blir kladdig om fingrarna. Han tycker det är jätte kul att blanda, hälla i ,röra om,äta... men knåda!!! Mama mia.,jag fick mig ett gott skratt när han mumlade om att han blev smutsig mellan fingrarna och skulle tvärt sluta baka!

Min dotter satt och rullade sina kokosbollar så runda som dom bara kunde bli, himlade lite med ögonen,blinkar till som en liten prinsessa gör och gör såna där smack ljud efter varje mening när hon pratar....Kastar med sitt hår fram och tillbaka (fast jag har satt upp det så det inte ska ramla ner i ansiktet när hon bakar.)

Hahahah, kan bara skratta åt dessa små varelser. Det är två små människor med mitt kött och blod. Den ena så lik sin far så klockorna stannar och den andra så lik mig.

















Inga kommentarer: