fredag 24 maj 2013

Skjut mig!

Har haft en bra men skruvad dag! Den har kunnat blivit helt perfekt! Top notch...
Allt börjar bra. Jag är ledig, barnen vill hellre vara med farmor...
Ok...jag åker självklart till gymet då. Barnen vill stanna hos farmor. Jag åker och handlar mat och annat som står på listan.
Köpte bland annat ett parasoll med svart ben som jag hade blivit inspirerad av en av mina instagram vänner.
Eftersom parasollet hade svart ben köpte jag nya sittdynor. (Svarta) tanken var inte riktigt så från början. Hade tänkt spara pengar på att köpa ett billigt och snyggt parasoll för ynka slanten och går ut med varor som blev dubbelt så dyrt...
När jag kör bilen upptäcker jag att det sitter en lapp på bilrutan.

?

Jag hinner fantisera många meningar och ord som kunde stå på denna lapp. Mest orolig var jag att den skulle hinna flyga iväg innan jag hann stanna....

På lappen stod det att personen hade rispat hela våran vänster sida!!!

Namn och telefonnummer uppges på lappen.
Tack för det! :))

Jag kommer hem och testar parasollet och dynerna och är ganska nöjd faktiskt.
Så jag klipper bort lapparna från dynerna.
Visar stolt för min man vad jag handlat.
Då säger han:
- Hur vickar man d här parasollet?

Solen lyser rakt på oss.

Jag känner hur luften går ur mig.
-Det går inte.

-Men då gör det ju ingen nytta här!
Meningen är ju att vi inte ska få solen i ögonen när vi sitter här.

Skit, tänker jag.

Problemet med mig är att jag då inte kan vänta tills nästa dag!
Sätter mig i bilen igen och lämnar parasollet till jysk och åker till Rusta.

Kommer hem med ett nytt parasoll som det står vit på och jag tror att den har ett svart ben...

Kommer hem och upptäcker att den vita färgen inte är kritvit utan mera varm och stången är mörk grå!

SKJUT MIG!!!

Orkar inte...

Plus att jag har svarta dynor...som jag köpte lite spontant pga att d första parasollet hade en svart stång.

Frågan är om IKEA kan ha ett parasoll som vickar och har en svart stång och har en kritvit duk?

Eller vart fan hittar jag en sån????

Bild nr.1 är hur det ser ut nu.
Bild nr.2 är det första.
Imorgon kommer bild nr.3









1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaaaa, jag är precis likadan. Kan INTE vänta! Och eftersom jag tyvärr även är sån som vill att saker och ting ska gå fort, så blir det ofta fel... Gah!