söndag 26 maj 2013

Fotbollsmorsa.

Jag är HELT SLUT!

Det är jobbigt att sitta bredvid och heja på en grupp små killar som spelar sitt första pool spel.
Problemet med mig är att jag inte kan hålla tyst. Det är verkligen ett problem! ;)))

Jag har för mycket vinnar huvud i mig. Säger inget dumt, men jag hörs...


Heja, heja!!! Kom igen! Spring! Ta bollen! På där Philip! Visa dig Philip!!! Bra Wille! Bra Oskar! Bra Viggo!Jaaaaaaa!!!! Bra jobbat grabbar! Sluta snacka, spela istället! Sluta pilla på snoppen och kämpa nu!

Kunde jag kliva ur mig själv, så skulle jag göra det. Jag skulle både blunda och hålla för öronen!

Jag frågade min son efter matcherna om han tyckte jag var jobbig?

-Mamma jag hörde dig.

-ok....Jag ska försöka vara tyst nästa gång.

-Nej mamma. Det är bra.

Mitt hängiga huvud blev till ett stort leende.

-Är det ok att mamma hejar på dig?

- Ja? Det var bra.

Tur för mig. Skönt att höra att min son tycker fortfarande är ok att hans mamma står och vrålar. Inget konstigt i hans värld. (Antar att jag alltid låter så här.....Vardagsmat för honom!)

Men nästa gång lär jag försöka att tagga ner min röst lite. Kanske ska tänka på föräldrarna som sitter bredvid?!Eller så har dom redan tänkt ut att dom tar med sig öronproppar tills nästa spel?

(Snygg glasögon bränna jag har fått!)










Inga kommentarer: