tisdag 16 oktober 2012

VÄNSKAP

Jag blir så förvånad ibland hur vuxna människor spelar spel mellan varandra. Växer vi aldrig ifrån sånt?
Måste man alltid bära sin sköld både fram och bak för att skydda sig ifrån knivhugg?

Dom senaste 10 åren har jag lärt mig att jag aldrig lita 100% på någon. Med det har jag också rensat bland vänner. Jag har många ytliga "hej, hej vänner" men väldigt få som jag tyr mig till.
Många människor älskar att prata om det går bra, dåligt,barn,skilsmässa, tjock, smal, framgång och annat som dom kan spy gala över....

Jag erkänner att jag också älskar skvaller. Ja för så är det, jag är mänsklig. Men jag skulle ALDRIG medvetet göra någon illa eller ställa till det för någon annan genom att ljuga eller dra påhittade storys.

Vad är en riktig vän för dig?

En riktig vän är för mig är illa fall en vän som alltid vill mig väl. Hon lyssnar, skrattar och är ÄRLIG. Hon  drar upp mig när jag behöver det.... Hon blir glad när jag lyckas, när jag är fin i håret, när jag har köpt huset jag drömt om.....Hon blir glad av att jag är lycklig.
Hon peppar mig när jag har det jobbigt och när jag gråter.Hon känner  med hela sitt hjärta att hon finns där när jag behöver henne. Och då innebär det inte 24 timmar om dygnet utan det kan gå veckor och man känner lika starkt för varandra ändå!


En vän som inte är en riktig vän är:

En sån som inte kan glädjas åt en annans lycka. Kan aldrig ge en komplimang. Ljuger bakom ryggen..Vill förstöra för att hon själv ska må BÄTTRE.
Den personen  vill aldrig att någon annan ska lyckas, eller vara finare, eller ha det bättre än henne själv...!


Man kan inte gilla alla.Man kan inte heller vara vän med ALLA. Men man behöver inte vara ELAK mot varandra.





Inga kommentarer: