torsdag 11 oktober 2012

Halv sex hos mig....

Älskar att laga mat....Älskar att hitta på mina egna recept och att få plocka inspiration från olika kock böcker och bara leka med ingredienserna. Sen blir det som det blir liksom.....99/9% blir bra tycker jag själv....
Men familjen tycker lite olika.

 Olivia petar alltid i maten. Allt ska helst vara kallt och HELST bara grönsaker som avokado, broccoli,majs, morötter, salladsblad.....
Phille är en all ätare. Dock inte korv och köttbitar. ÄLSKAR lax, spenat, salami,tacos,thailänskt,italienskt,kryddor,räkor......Ja, det mesta går ner.
Min man tycker om allt jag gör men är skeptisk till DILL.

Jag äter INTE köttbitar, mat som är för fet,helst inte friterat är "no no" för mig!!!

Torsdagar, lördagar och söndagar lagar jag mat. (För då är jag hemma normalt.)
 Är jag hemma/ledig någon annan dag lagar jag givetvis mat men annars lagar min man mat nu för tiden. ;)

Idag fick jag leka i köket igen! :)

Idag plockade jag lite inspiration från olika böcker och slog ihop det med min sons favvo. (Lax och spenat.)
Det blev en form av lasange som bestod av lax, spenat, parmensan, creme fraiche,vitlök, purjolök och lite keso....

stekte vitlök, purjolök och spenat.
Sedan hade jag i creme fraiche, fisk buljong, lite salt och peppar.


La först i lasange platta, sedan spenat röra, lax, och därefter strödde jag på parmesan. Sedan fortsatte jag så några nivåer. 


Avslutade på den översta lasange plattan med  keso och lite riven parmensan ost.

Tro det eller ej, men det blev gott!!!
Min son åt två portioner.
Min dotter petade lite i maten och åt upp salladen.
Min man höjde först på ögonbrynen och sa först lite skeptiskt att :
"Det här ska bli intressant..."

"Det här var ju faktiskt gott" sa han när han skrapade rent tallriken.

Sådär ja,
Min dag som duktig hustru avslutad!



Inga kommentarer: