lördag 29 september 2012

Tänk om.....

Skönt tempo idag! Har tom somnat på soffan när vi hamnade i slutet på Harry Potter som sändes på tv i eftermiddag. Jag måste vara den enda på jorden som inte har sett Harry Potter och jag har tyvärr ingen intresse att se filmerna heller.....:/
Jag som annars gillar sagovärlds filmer som tex "Sagan om ringen ".

Tack alla som har undrar och frågat hur jag mår. "Det är ingen fara, jag mår som jag förtjänar.";))
Jag har en väldig hög smärtgräns och därav kommer jag alltid på i senaste laget att jag måste söka hjälp. När jag får för mig att jag håller på att dö....Jag vet, jag är koko.....Då ringer jag läkaren....Och då säger dom alltid att jag ska känna efter ett par dagar till för det går kanske över.....
Så, jag har det inbyggt i min kropp att "det går över NÅGON GÅNG?"

Jag förstår mig inte på läkare? Dom får betalt av att sitta och se lite frågande ut och sedan skickar dom hem en.
Tänk om jag skulle göra samma sak i mitt yrke!

Kund:
-Jag har jätte slitet hår och har en utväxt på 4 cm. Vad ska jag göra?

Jag tittar lite frågande och antecknar....

-Gå hem och känn efter. Har det inte gått över så hör du av dig igen. Gör lite inpackningar, det kan hjälpa. Sen bör håret vila lite. Ja, lycka till...

-Men om det inte blir bättre da?säger kunden oroligt.

Jag svarar:

-Då klipper vi dig!

Vi skakar hand.

480 kronor inslaget i kassan, bye bye!!!





Inga kommentarer: