söndag 8 juli 2012

Power meet!


Västerås största folkfest!

När många Västeråsare flyr stan så stannar jag gärna hemma och deltar stolt i en av Sveriges största folkfester.
Människor från många olika länder åker ända till lilla Västerås för att gemensamt visa upp deras största hobby.
Många bilar är såååå fina så  t.om jag kan få en rysning genom kroppen!

Men sen finns det dessa "raggare" som kommer i sina skrotbilar och är här för att bara festa.
Visst är det mycket fylla.....men jag ser inte festen med negativa ögon för det.

Jag njuter av att se människor i alla åldrar, små som stora sitta längs bilvägarna på sina filtar.
Gamlingarna pekar och berättar för barnbarnen om vilka bilar dom är uppväxta med, eller vad dom har drömt om och barnen pekar och säger "brum, brum" eller gungar till "raggar musiken".
Västerås är annars en väldigt död stad i mina ögon, men under dessa tre dagar skakas staden till liv.

Västerås lever, känner jag!

I dag är det söndag. Regnet öser ner  och sköljer bort alla spår från raggarna....(Skönt är det till visso, urin, öl och sprit lukt skuras bort.)

Visst håller jag med en del Västeråsare om att det skitas ner, men om en vecka fattar vi inte ens att 250. 000 bilar har varit här på besök.


Ps. Kunde inte hålla mig från bloggen så länge.......



Inga kommentarer: