söndag 18 december 2011

KNÄCK

Har känt mig små irriterad hela helgen....Vet inte varför? Men jag märker att jag går och små hugger på alla.SORRY ALLA NÄRA OCH KÄRA!  Antingen är det ägglossning eller så är jag bara uttråkad eller en kombo av båda grejerna.

Var så irriterad alldeles nyss så jag bestämde mig för att koka knäck istället för att lägga ungarna.INTE det bästa jag har kommit på.....Men knäcken blev himmelskt goda så nu är jag på bra humör igen. Synd att min familj inte fick se mig le......Ooooops!


Receptet är ett gammalt familjerecept som min mormors mormors mor stod och koka i en stor wokpanna till jul för flera hundra år sedan i Thailand. Så jag kan inte ge ut det..............:(

Om det fanns VM-tävling i knäck kokande så skulle jag absolut vara en av favoriterna! Jag lovar!!!! Eller ja.....


Barnen älskar att hjälpa till i köket så dom fick ta fram alla knäck papper som jag då själv tycker är mindre roligt....Sen var det BUMS i säng för deras del! Mooooohahahaha! =) ;)



Titta så fint, inte en droppe spilld!  Eller ja.......


Köket ser ut som ett slagfält ärligt talat, lika mycket knäck i min mage som det finns kvar av papper på plåten......=/
Min dotter vägra somna så hon tittar på Emil i Lönneberga ( kl. är 21.00) Min man sover på soffan och den enda som gör rätt för sig är min son som sover i sin säng och sedan ljög jag om receptet! Min mormors mormors mor vet inte vad knäck är, för det finns inte i Thailand och man firar inte jul där! Googlade på receptet! Det ända som jag INTE LJUGER OM är att jag brukar strö i vaniljsocker och en klick smör i smeten för jag tycker det blir godare så! Sen smörjer jag plåtarna med smör också för att pappret inte ska vika när jag häller i knäcken . (Min farmor tipsat om när hon levde!) Sedan jobbar jag alltid med två teskedar....(Farmor tips!)

Jätte enkelt! Jag är GRYM PÅ KNÄCK !!!! =)  ( Det är sant!!!!)


Inga kommentarer: