söndag 28 april 2013

Härliga söndag!

Nu har jag fått lära mig vad den där runda växten heter som jag köpte igår!
Tacka vet jag facebook och mina vänner där. Nu kommer det......BUXBOM!!!
(Kan fortfarande inte namnet...tjuvkikar på iphonens facebook samtidigt som jag bloggar på datorn!;))

Berättade aldrig vad som hände på Plantagen igår! Hahahahha! Bortgjord är bara förnamnet....
Jag är ur usel när det kommer till blommor och trädgård. Letar upp en personal för att fråga om tips och råd.
Jag babblar och babblar....
- Alltså, jag kan ingenting om blommor och trädgård. Du måste.......bla,bla,bla,bla......
Kvinnan som står framför mig i gröna trädgårdskläder och skogs mulle hår tittar snett på mig och för blicken upp och ner som att hon har nåt emot min Barbour jacka, Mulberry väska och Hunter stövlar......

( Jag har faktiskt försökt få till en  frilufts "look"......!)

-DU, jag vet inte heller så mycket om blommor. jag letar själv....Jag jobbar INTE HÄR!

-Hahhhahah brister jag ut bi skratt och slår till henne på armen!

(Slår henne på armen? Hur fan tänker jag????)

-Förlåt. jag trodde du jobbade här skrattar jag vidare.

Kvinnan pinnar i väg och jag ser hennes ansikte blir illrött! Pinsamt eller vart hon på riktigt arg????

Jag kände att jag inte riktigt var hemma där på Plantagen....



Det finns inget som värmer så mycket  i ens mammas hjärta som när barnen är lyckliga!

"En perfekt dag."

Olivia har tjatat om att hon saknar hästridningen i flera månader och idag fick hon ÄNTLIGEN rida igen.
Philip har tjatat i månader om att leka med en äldre kompis som han saknat så otroligt länge

Men idag...Idag kom Philips vän över och var här hela dagen!!!
Två otroligt lyckliga barn strålade här hemma.

En tuff tjej på väg till Hamre ridskola! 



En nöjd dotter och en förvirrad mamma.

Jag vet fortfarande inte vad som är fram och bak på sadlar,tyglar och andra rep hästen har på sig???;)))
Jag fick iallafall beröm av stallflickan när jag borstade hästen. det gjorde jag tydligen väldigt bra!

Går det att misslyckas, eller????

Jag tänkte i mitt huvud att hon skulle bara veta vad jag jobbar med.
Jag skulle lätt kunna schamponera hästen , klippa till frissan på den och styla den för en dag.
Då skulle hästen både lukta gott och glänsa!!!!
Mera min stil....


När vi kom hem kom min bror över med familj och sedan kom min mans föräldrar med massa antipasto och därefter kom min mans morbror och hans barnbarn med ännu mera mat!!!!
Det slutade med att 6 barn och sju vuxna satt och åt italiensk söndags middag.
Philips kompis måste ha fått en chock över hur mycket mat det serverades här hemma!;)))
Min mans morbror Salle hade tagit med sig en köttfärssås gjort på hemma malt kalvkött som kokat i X antal timmar.
Fantastiskt gott, fast jag inte är ett stort fan av kött!




Inga kommentarer: