onsdag 6 mars 2013

Mat tips!

För varje timme som går känner jag mig lite starkare! Jätte skönt.
Nu längtar jag så sjukt mycket efter träning.
Ett tecken på att jag håller på att bli frisk är att jag är så otroligt hungrig.
Men tyvärr har min kropp inte levt på så många kalorier i en period och det får jag sota för nu.
Jag kan säga att min kropp är så lycklig att jag äter nu 6 gånger om dagen så till och med broccolin lägger sig runt stjärten. ;)))
Nä, men jag dragit på mig en mängd vätska just nu. Känner mig som en sån där fisk som är alldeles rund. Vet ni vilken jag menar? Den där som ser ut som man har blåst luft i...
Vet inte vad den heter?... Den kanske heter just "blås fisk"...eller inte?

Nu när jag har bestämt mig för att äta regelbundet och sunt så har jag börjat lagat massa nya maträtter.
I dag gjorde jag tex. Rödspätta i ugn.
Så himla gott!
Har ingen bild idag. Men det gör ju inget för denna blogg är ingen mat blogg... Så seriös ska väl inte jag vara ;)
Men jag kan berätta hur jag gjorde.

1.Jag hade 6 stycken färska rödspätt filer.
2. Blandade Philadelphia ost med dill, svartpeppar och lite salt.
3. Philadelphia osten med dill bredde jag ut på filerna som jag sedan rullade i hop och la ner dom i en ugn säker form.
4. Klämde ut lite citronsaft över filerna.
5 . Hällde 1 dl vatten runt fisken och sedan smulade jag fiskbuljong över allt.
6. Därefter la jag skurna lök bitar och körsbärstomater över filerna.
7. Sist la jag bakpapper över formen.
Ugnens värme var 200 grader och fisken låg inne i 20 minuter.
Kan serveras med potatismos eller ris.
Självklart lite sallad också!;)

Inga kommentarer: