fredag 14 december 2012

Skjut mig.....

I dag har det varit en sån där dag som är bra men rörig. Varm vattnet tog plötsligt slut i salongen och alls sex frisörer hade full späckat schema. Varor såldes, så nu är det också slut. Mjölken, diskmedel, handdukar tog också slut....mitt i alltihop fick vi hem 10 stycken helt nya frisör produkter och 3 kartonger med make up grejer som skulle slås in i datorn!!!
Telefon, kunder som står utan tider, kunder som glömmer sina tider, kunder som blir glada som får dessa spontan tider....
Ja, skjut mig....
Våra dagar ser mer eller mindre ut såhär varje dag men allt brukar inte ta slut på samma gång!
Nu fick jag reda på att vi ska ha julafton i år igen för hela italienska släkten....(ca.25-30personer)
Barnen jublar och jag måste sätta mig ner och ta ett djupt andetag.
Självklart kommer det att bli super kul, för det blir det alltid.:) Jag älskar ju att få styla, pyssla och göra fint hemma. Snart kommer jag att spåna om årets kommande dukning. Men först behöver jag ett dygn att smälta allt!
;)

Min son som är väldigt hemma kär var först väldigt besviken att julen var planerad på ett annat hål.
Nu när jag berättade skrek han "yes!" Och gjorde stans största tummen upp!
Hahaha!
Fick han bestämma så skulle vi jämt vara hemma.

Imorse tränade jag mitt sista gym pass före jul. Hoppas att frånvaron inte blir allt för länge. Har äntligen fått tillbaka lite muskler och kommer ÄNTLIGEN i mina byxor igen!
Fast jag själv känner att jag har blivit tightare så säger vågen inte det. Men det gör inget för muskler väger ju mer än den där häng arslet jag hade ett tag.;))

Fast vi tjejer får barn, har jobb, företag eller annat som tar våran tid så får vi inte glömma att "vi kan om vi vill".

Inga kommentarer: