onsdag 12 december 2012

Ångest

Just nu kan jag inte skriva något. Känner mig tom på ord och fantasi. Mitt liv pendlar just nu mellan att räcka till, ångest, party, vänner, hopp, stress och andra korta sammanfattad ord..
December är en sån månad.
Man vill mer än vad kroppen orkar med.
Sedan ser mitt liv ut på ett helt annat sett idag då jag har ett liv på sidan av jobbet. Förr kunde jag jobba dag och natt alla dagar i veckan utan mat. Jag levde på godis, cigg och vin. ;) Då var det bara jag.
Idag fylls min kropp med ångest om jag är för mycket på jobbet. Jag längtar och tänker på mina kottar som är hemma och är små bara en gång. Inom ett par år är dom så stora så dom sköter det mesta själva. Går till skolan själva, går till kompisar själva, vill vara själva... Nu vill dom ha MIG! Mer än någonsin! Jag är en person som dom ser upp till och vill vara nära och lära sig utav...,därför säger min hjärna att jag bör ta vara på denna tid.
Det är svårt ibland att tacka nej till jobb när pengar kan bidra till en resa, renovering och annat skoj i framtiden. Men samtidigt säger mitt hjärta att vardags kvalité med familjen väger mer än en vecka utomlands där familjen ska ta igen dom där alla veckorna vi har missat tillsammans under året....Vardags kvalité för mig är att kunna äta middag tillsammans några dagar i veckan eller helg. Äta frukost tillsammans ibland i lugn och ro. Att läsa saga innan barnen somnar. Se sina barn innan dom somnar.. Att vara tillsammans som familj, utan att vi gör något särskilt. Att våga ha tråkigt tillsammans precis lika viktigt som vi gör roliga saker tillsammans. Kvalité är när barnen har både J och mig hemma samtidigt och att det är lugn och skön stämning.
Bara älskar våran tid.
Därför är min tid som "workaholic" förbi.
Ljög jag nu????

Försöker i alla fall skära ner på alla måsten...

Inga kommentarer: