tisdag 20 november 2012

Tränings vecka 2


Träning på morgonen är det bästa jag vet.

EN BRA START PÅ DAGEN!

Jag börjar redan att känna igen mig själv. Kroppen börjar forma sig som den brukar se ut...
Eller som jag vill/van/brukar/ se ut.

Efter jul hoppas jag på att PT Carina har tid med mig igen. Finns inge roligare än att träna för henne en gång i veckan.
Älskar hennes upplägg på träning.

När jag tränar själv lägger jag absolut inte på så tunga vikter som hon ger mig. Istället blir det mer kondition och lite "hålla kroppen i form styrka" på 30 minuter.

Nått som folk glömmer bort är rodden.
Jag älskar att variera mellan roddmaskinen / löpning/stepmaskin/crosstrainer.
I bland lägger jag upp det 10 min/10 min/10 min/10 min. För att uttnyttja alla muskler och olika sorters förbränning.

För det mesta ser mina pass ut så här:
30 min någon slags kondition.
10 min rodd
20-30 min styrka.

Ni som aldrig har prövat på roddmaskinen, gör det. Du tränar hela kroppen.
Ben/rygg/armar.

Viktigt bara att du har en bra teknik, så du inte gör illa dig.
Jag brukar tänka:

Skjut ifrån, rygg och sist armar....
Bättre att ni googlar på det kanske....!;)))

Träningsformen idag kändes bra. Väldigt lycklig att fått tillbaka min mage och sidorna har åkt in igen!
Thank you GOD for that! ;))))

(Har inte alls nå utseende fixering jag heller.....nej, inte alls...)

Imorgon har jag träningsvila! ( 2,3 dagar i veckan räcker för mig..)

HEJ HOPP!

Inga kommentarer: