söndag 16 september 2012

Några jobb jag har gjort...

Jag har ett jätte roligt arbete då jag varje dag står inför utmaningar. 

99,99% går det bra, men det är klart att det kan bli missförstånd på vägen. 

När det blir fel mellan mig och en kund beror det oftast på:

1. Kunden själv, vet inte vad hon/han vill.
2. Kunden  kan inte förklara vad hon/han önskar sig....Jag fattar då ingenting.....
3. Dålig hårkvalite.
4. Silikoner i kundens hår som drar ut färg!!! Fattar inte hur folk kan köpa massa skit till sina hår. Kostar tyvärr kunden både kvalite och misslyckade färgresultat!
5. Avfärgningar.....Försöker alltid förklara för mina kunder att det tar minst 3 gånger innan jag kan få ett bra resultat om jag ska avfärga ett mörkt/svart/rött till blond.....

TIPS

1.Ska du förändra dig och du inte vet hur du ska förklara för din frisör klipp ut bilder!
Därifrån kan din frisör se vad du menar och då kan din frisör säga om du passar i det eller inte. Frisören kan också då se om det finns en möjlighet att ens nå det önskade färgen på bilden när hon ser din kvalite, utgångsläge och konditionen på ditt hår. 

Vet du om att du har ett trasigt hår och vill uppnå ett omöjligt resultat.....
Din frisör är inte en trollkarl, hon/han kan bara jobba från utgångsläget....

NÄR BLIR MAN  NÖJD?

Diskutera i lugn och ro med din frisör. Visa dina önskade bilder.Avråder din frisör dina önskan, bör du lyssna.
Säger din frisör att ditt hår är för dåligt kvalite för en färgning eller permanent, lägg pengarna på inpackning, kurer, shampoo och balsam istället! 
Låt henne rekommendera dig vad som ditt hår mår bäst av!!! 
GÅ INTE TILL ICA!!!! 
Vi vill inte jobba med massa hår som är massa konstiga tillsatser, silikoner, kemikalier i. Det försvårar vårat jobb!

Vet du att du ska färga dig hos din frisör snart, jobba med kurer hemma. Du som kund och din frisör kommer att bli så mycket nöjdare!



MADE BY  MADDE.





SOMMAR BLOND BLEV "HÖSTIG".



En av mina stammisar som älskar när jag leker med saxen! 




Bimbo blonda håret borta och en lyxigare mörkare blond nu in färgad.  




High lights runt ett naturligt vackert ansikte. 




En enkel busig uppsättning utan att känna sig som en "bal drottning"! 

Inga kommentarer: