torsdag 30 augusti 2012

suck!

Bort sett från dom andra 60 hysteriska dagarna jag har haft så har den här varit en utstikare.... Eller så håller jag på att slå knut på mig själv?
Tydliga tecken på att man börjar koka över är bland annat när jag bestämmer med ungarna att vi plötsligt efter kvällsmiddagen ska baka kokosbollar bara för att vinna lite poäng hos dom. Deras pappa leder just nu med 100-1......

Inser att jag inte har allt hemma så jag drar på ungarna cykelhjälmar och cyklar iväg i tras kläder, ut smetat smink och pesto mellan varje tand. Peston upptäckte jag när jag kom hem från affären........

Börjar göra ordning smeten med ungarna. Rör margarinet och sockret poröst står det..... Värmer självklart margarinet.... Smeten går ju inte att rulla!!!!! En härlig sörja som ligger i bunken..... In med allt i frysen. Smart , eller hur? ( jag har ju bakat kokos bollar 200 gånger med ungarna och det har ju alltid gått så bra. Har dock inte smält smöret på spisen då.....? )

Medan vi väntar på att smeten ska bli lite kall så vill min dotter ha sin drick yoghurt vi köpte på affären...
Letar som en dåre överallt och kan inte hitta den förbaskade yoghurten....Funderar och funderar....Öppnar FRYSEN och där står den!!!!

Smeten vart kall fort så ungarna vart bruna och glada.......( CHOKLAD GEGA ÖVERALLT!)
inklusive jag....

Plötsligt ringer det på dörren.....
Där står jag, choklad överallt, fortfarande ut smetat smink, rufsig i håret, pesto mellan tänderna och ett genomskinligt linne( Har ingen bh så mina mörka bröstvårter lyser igenom....) och choklad fläckar här och där.
Ett par stamkunder till mig kommer snällt och överraskande över med en box med ny fiskade kräftor som dom har kokat och gjort ordning!!!!!! Så snälla!!!!!! Jag kunde inte låta bli att le och därmed ännu en gång lös peston upp med sin närvaro......





4 kommentarer:

Jessica Björklund sa...

hahahaha välkommen som egen företagare :) förstår dig .

Unknown sa...

hahahha.....jag har bara varit egen företagare 11 år....men det är iför sig lite större form idag!;))))

Anonym sa...

Haha! Ingen pesto såg jag... Bara lite kokos :)
(Denise skvallrade att du skrivit om oss :))
Hoppas kräftorna smakar ljuvligt!

Kram från Karin

Unknown sa...

Hahaha! Tur att ni hade bråttom iväg...;) jag hade ett jäkla show med att gömma mig själv...;) tack snälla ni för sååååå underbara kräftor! Njöt av dom alldeles nyss!:)))) stor kram