torsdag 16 augusti 2012

En ledig dag.


Där här är en liten del av alla skor min dotter äger.
Och jag vet inte hur hon lyckas, men hon kom hem ett par nya köpta "höst" skor i dag igen... 
Medan min son älskar leksaker och leksaksaffärer så älskar min dotter klänningar, skor, läppstift och nagellack! Och HÄSTAR givetvis! Visst gillade jag också kläder och mammas smycken, smink osv. men inte så som min dotter. 

Nu låter det som hon är dyr i drift.....Absolut inte! Hon är super duper nöjd med ett nagellack för 39.50 kr på H&M eller skor för 99 kronor. Min son däremot gillar allt som kostar PENGAR. Jag vågar inte ens nämna vad hans lego är värt, för då ramlar ni baklänges. Han är tokig i tekniska prylar och allt kostar minst några tusen lappar....

Mina barn är inte nå mera bortskämda en några andra barn. Jag och Johan försöker lära dom att  pengar växer inte på träd. Man måste spara, tjäna eller önska sig saker till högtider. 
Medan vi lär dom, så får dom gåvor från släkt och vänner! ;)

I dag fick jag faktiskt lov att dra med ungarna till H&M för att köpa lite dagis/fritidskläder. Båda ungarna har vuxit nå enormt detta år! 
Medans min dotter skuttade av glädje mellan kläder, skor och smycken så hängde min son läpp för han avskyr att handla kläder. Han sa inget, gnällde inte men var VÄLDIGT FRÅNVARANDE! 

H&M är ju så fantastiskt billigt. Fick hem, fyra stycken byxor, tre tröjor till sonen, ett armand, ett par skor, strumpbyxor och tre klänningar till dottern för 1062 kr!!! Så billigt!


Från det ena till det andra. Vilken fantastisk dag det har varit. Jag och barnen har varit lediga hela dagen .
Vi åt lunch och glass nere i hamnen sedan cyklade vi vidare till min mans jobb och hälsade på där. Skulle vilja ge min son en gulmedalj idag . Inte ett gnäll eller ett pip om att det var jobbigt att cykla från Hammarby stadshage till skiljebo centrum och sedan tillbaka!

Min dotter som inte ens cyklade utan satt bakom mig gnällde om att det var jobbigt att vänta på att komma fram!:)

- åhhhhhh, det är så jobbigt att sitta mamma.Är vi inte framme snart? Jag blir så trött! Jag kan inte lägga mig ner.
Jag och Phille tittar på varandra och skrattar!!!!






Inga kommentarer: