måndag 30 juli 2012

JOBB

Nåt som gör mig irriterad är när våra hantverkare eller våra ventilations killar inte avslutar det dom håller på med bara för att dom måste exakt sluta klockan fyra.Men hallå, om dom jobbar 20 minuter till så skulle grejen dom höll på med BLI klar!!! Och jag kan följ, följa MIN plan.....Näääää, då måste man vänta tills nästa dag och mina planer kan fortsätta....men efter deras takt.....

Förstå om jag stod och färga och kunden i stolen satt med all färg i håret och jag tittar på klockan  och säger:
- Ja, då fortsätter jag imorgon med dig för nu måste jag kila vidare. Ja, klockan är sex och salongen stänger....

Eller:

- Ja, jag får fortsätter med dig efter lunch. Det är ju så att jag måste ha en timmes lunch nu enligt schemat ....För det har ju jag rätt till.

Det är ju fantastiskt att vara ANSTÄLLD!!!! Rätt till en timmes lunch, alltid samma lön(man vet i allafall att man får någon) semesterersättning, sjukskrivning, semestrar, helgdagar.......

Det är bara idioter som mig som väljer att vara egen företagare...
Tron på att köpa sig fri ?.....eller så är det för att vi är super egon? Vi vill ha det på VÅRAT sett?!
Ja, någonting är det som driver mig vidare till att fortfarande vara egen företagare och numera även delägare av ett aktiebolag.

det låter mer än vad det är.....

En företagare jobbar oftast häcken av sig. I allafall om man vill tjäna mer än att "bara gå runt". Perioder tjänar du knappt någonting och andra mycket mera.....(Beror på hur stort företag du har)

Nu undrar många varför jag inte vill vara anställd istället?

Jag är liv rädd för att bli kvävd....Att nån ska bestämma över hur min vecka se ut? När jag ska äta, hur jag ska jobba, när jag ska sluta....

Jag kan själv, jag vill själv....! ;)



( Nu vet jag att många jobb idag har fria scheman. Arbetarna lägger upp sina scheman själva.Men ska jag jobba på dessa jobb måste jag börja börja läsa på högskolan.....och det orkar jag inte!)








Inga kommentarer: