tisdag 10 juli 2012

Snälla, stanna tiden!


Sötaste små leksaker från Maileg.


Min dotter har fått för sig att hon vill gå och lägga sig själv..... Vad bra tänker ni!
Ja, det är det väl....Men samtidigt så sorgligt.

Det är den ända tiden på dygnet jag har tid att bara ligga och hålla om henne. Lukta och dra fingrarna genom  hennes vackra hår, pussas och tjata hål i öronen på varandra hur mycket vi älskar varandra!!! TOK mysigt!
Och nu vill hon inte längre!!!!
-Ska sova själv mamma.

Hon har fått som hon velat i tre dagar nu, men idag kunde jag inte hålla mig.
-Snälla, jag kan läsa en saga för dig......

-Ok, mamma.

Det slutade med att efter högläsningen fick jag sätta mig vid hennes fötter och väntade tålamodigt på att min lilla prinsessa skulle somna.

Jag vet inte varför jag blivit så känslig....
Jag som från början tyckte att barn var ett onödigt ont ,till att skaffa mig en och sedan två. Velat att allt ska gå fort för bebis tiden varit dryg i mina ögon.

Nu vill jag STANNA TIDEN!!!!!! STOPPPPPPPP!!!!!
JAG BARA TOK ÄLSKAR MINA SMÅ TROLLUNGAR!


Inga kommentarer: