måndag 25 juni 2012

Vad tror du på?

Tror du på gud? Hur många gånger har man inte fått den frågan?

Tror jag på Gud? 
Nej, det gör jag inte.Ibland har jag velat trott på "något" för att jag önskat mig styrka från högre makter eller att bli hörd på något sett.Nåt väsen eller nåt själs liknade tror jag på eller som sagt VILL tro på.

Jag har spått mig några gånger hos jätte duktiga spådamer som har vägledigt mig i livet. Saker och ting har faktiskt inträffat. Kanske för jag har vetat svaret redan? 
Det var så jag träffa min man tex. 
Jag spådde mig hos en dam som sa att jag skulle träffa en man i trettio års åldern, mörk,mån om sitt utseende, jobbar mycket, pratar jämt i mobilen och går ofta utanför mitt jobb. Han har velat tagit kontakt men har inte haft tid och möjlighet än . Men om två veckor ca. kommer vi att mötas sa hon till mig.
Han är mannen i  mitt liv.
 Självklart när jag träffade  J så hade jag facit i hand och vågade satsa. Jag hade självklart två val, göra som spådamen sa eller välja bort mannen i mitt liv. 


Andra gången jag spådde mig var kuslig. Hon berättade för mig att hon såg saker som ingen annan vet än jag.... Även hon har VÄGLEDIGT mig genom dom två sista åren! 
Så nåt andligt tror jag på. Jag tror också att vi människor har olika val och stigar här i livet som vi väljer. Kanske slutmålet blir desamma, men man väljer en svår eller en enkel väg och ibland kanske man stannar och vilar och vill ge upp för att man gått vilse på den stig man valt?!





 Jag är uppväxt med en buddhistisk mamma och en icke troende pappa.Men pappa säger att buddhismen ligger varmt om hjärtat för honom. Mitt barndomshem har gått i den buddhistiska läran. "Är du schysst mot mig, oavsett VEM DU ÄR, så är jag schysst tillbaka" och sedan givetvis tvärtom. Dom orden sitter i ryggmärgen på mig.Det kanske inte står skrivet någonstans  men en munk från ett thailänskt tempel sa detta till mina föräldrar.


Mamma har alltid sagt till mig att ett rikt liv handlar inte bara om pengar utan en god hälsa,familj, och kärlek.
Det handlar inte om vilket jobb du har och hur mycket du tjänar utan att du har ett jobb du går till som du trivs med och att du har mat och tak över huvudet.


Det du blir rik på är erfarenheter du får med dig på vägen.


Samtidigt har hon blinkat till mig på skoj och sagt att om du vill bli rik Madelen, så gör INTE som mig att gifta dig med kärleken utan leta bara efter en rik man som kan ge dig minst 8 stora diamanter på dina fingrar! 


Men jag som min mamma har gift mig med min livs kärlek som gett mig  EN diamant , två barn, ett hus, bil och massor av trygghet. Vi alla är friska och jag är på väg in  i en ny del av mitt liv. Precis som min spådam som jag träffade för två år sedan sa till mig att "detta" skulle ske!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken... Skulle du kunna tipsa om någon av spådamerna?

Unknown sa...

Åhhh, måste fråga tjejen som ordnade ett av mötena. Den andra hade jag ett telefonummer till....Men tyvärr tappat bort...Det var 9 år sedan jag pratade med den första spådamen!

Anonym sa...

Ja, du kan väl försöka luska lite när du har tid och ork? Att ibland få vägledning, vare sig det är av vänner, magkänsla eller ett medium tror jag alla behöver någon gång i livet!