lördag 16 juni 2012

GOD MORGON


Det var längesen jag vaknade en söndag morgon halv sex och inte somnar om. Mellan halv åtta ,nio brukar vi dra oss till iallafall.
Utanför regnar det och hela himlen är täckt av gråa moln. Ganska mysigt att sitta här under köks lampan med en kopp kaffe, kokt ägg, kvarg och en skål med färska bär och lyssna till det smattrande ljudet från fönsterblecken.

Hann inte ens skriva klart meningen och mina barn är i gång.....
Dom diskuterar varför Olivia inte har tagit bort sin drick yoghurt som står på golvet framför tvn i barnens lekrum.....
Olivia: Vaddå????? hör jag Olivia säga lite störigt.
Philip: Åhhhh, då måste jag ju hoppa över den och sätta mig framför burken!

Jag sitter i köket och ser frågande ut och undrar varför dom inte kastar den i papperskorgen? Vi pratar en drick yoghurt som är ca. 6 cm hög och väger 1 gram......

Jag yttrar mig.....

Det är knäpp tyst.....inget svar.....drick yoghurten står kvar och ungarna stirrar in i tvn!
Suck.

Nu är det i allafall tyst...Funderar på att dra fram dammsugaren så jag väcker min man....Det värsta han vet är när jag drar fram dammsugaren på morgonen...Hahahha, tänker göra det en då så vi har nåt att bråka om i dag! ;)

KRAM

Inga kommentarer: