söndag 2 juni 2013

Projekt - "hemmet".

Min dotter ringde sin farmor tidigt imorse och vart hämtad så snabbt så jag knappt visste om jag drömde eller om jag var vaken.

Min son försvann hem till en kompis runt tio tiden och var borta hela dagen som sin lilla syster.

Så jag och min man tog tag i trädgården och annat som stod på listan!

En lista som jag trodde i mitt huvud aldrig skulle bockas av....
Bland annat har min man haft en uppgift att bygga en " låda/öppet skåp" ovanför våra nya vitvaror. Den nya kyl och frysen är mycket högre än dom andra så vi fick plocka bort det överskåp som satt där. Sen har det varit ett stort hål där i ett par veckor!
Jag trodde att min man aldrig skulle ta tag i projektet, men det gjorde han idag.
Han är inte den som hobby snickrar här hemma för att han tycker det är roligt utan mera för att det blir till slut ett måste.
Jag är ingen duktig övertalare heller så det brukar sluta med att jag inte orkar vänta och tar tag i saker med mina egna händer.
Och det blir ju alltid "sådär......"
Han har sågat, borrat, mätt och snickrat som vilken hantverkare som helst idag.
Så nu är både fru och herr Myhr mycket nöjda!:)

Efter flera timmars arbete så avslutade våran kväll med en härlig grillning i kvälls solen. Hemma gjorda hamburgare var önskemålet och självklart...som vanligt.... Lite firre till mig!













Inga kommentarer: