måndag 15 april 2013

15/4-13





Även denna vecka kickar jag igång med en tidig morgon träning.


Har fått lite frågor idag från bekanta hur jag kan forma kroppen så snabbt?

Har skrivit det förr, men tar det igen.

STYRKETRÄNING, BRA KOST,KONDITION.

Jag vet att många tjejer framför allt och även en del killar är rädda för styrketräning.
 "Man vill inte bli så där stor..."
Det tar många år att bli sådär STOR.

Den bästa och mest effektiva förbränningen är kombinationen med styrketräning och kondition.

Man sväller alltid i kroppen dom första veckorna när man sätter igång. Blodet flödar och kroppen samlar massa vätska. Men sen är det som kroppen bara släpper ut allt och man kan börja ana linjer.
Syns inte linjerna ännu så lär du iallafall märka att du blivit starkare!;)))

Jag är ingen PT så jag kan inte förklara.....

men jag känner min kropp väldigt väl.

Jag försöker alltid att vara noga med att utföra mina övningar ordentligt. (Försöker sträcka på mig, spänna mage och fokusera på övningen.Ser ofta att många slarvar med sina övningar på gymmet. Det kan ge skador och dessutom inga muskler...)

Jag försöker hålla ett högt tempo och jobbar alltid mellan två maskiner/övningar.

30 min styrka och 30 min kondition räcker för mig/per gång.
Ibland blir det en lång promenad eller 30 min endast kondition. Beror på dags läget!;)))

Jag försöker att äta regelbundet och nyttigt i veckorna men helgerna unnar jag mig MASSVIS med gottigott!
Jag ska ju inte vara med att tävla och vill fortfarande LEVA OCH NJUTA av livet.
Viktigt är det att man inte gör det så svårt för sig.

Ha kul och hitta nåt du tycker är roligt. Det är det viktigaste.

Alla människor är olika, ser olika ut, byggda på olika sätt.
Jämför aldrig dig med någon. Du är du.

Jag ser styrketräningen som när man skulpterar nåt.
Justera här och där....Fixa och trixar lite...;))))





Inga kommentarer: