söndag 24 mars 2013

I dag.


Som bloggare skulle jag kunna skriva att denna dag har varit perfekt.
Den började i alla fall bra.
Sovmorgon,sen frukost, lite morgon träning på hemmets crosstrainer,påsk pyssel....

Runt halv tre fick jag "mamma panik" och insåg att vi måste ut. En hel dag har gått och barnen har bara varit inne.
Den osynliga familje lagen säger ju att man måste vara ute med ungarna en stund på dagen.....
Insåg att min son hade suttit alldeles för länge framför tv -spel...Vågar inte skriva hur länge, för då är jag svartlistad som stans sämsta mamma.
Efter att tvingat hela familjen att klä på sig ytter kläder så tittade vi på varandra som fyra guldfiskar i en glas burk och hade ingen aning om vart vi skulle.
-Lekpark muttrade jag ...

Ingen hade egentligen lust, förr utom min dotter som är alltid positiv till nya äventyr.
Vi parkerade bilen precis bredvid en hög med hund bajs och jag höll genast på att kräkas...

Framme vid lekparken var det slaskigt och dant och jag ångrade genast min ide!!!
Men lite trevligt hade vi faktiskt (ca. 30 min), tills våran kurra gömma lek brast ut i ett gråt när jag hittade ett av barnen för tidigt...
Suck, både jag och min man gav upp.
Men då vart det också fel.
Fel,fel,fel!!!
Fan, ska man ut och göra?!

Ibland ska man bara inte göra saker!!!

Jag är gärna ute när det är sol och varmt. Cyklar, har pick nick, badar vid fina stränder eller i någon hemma pool...
Jag målar,ritar och skapar gärna med mina barn.
Åker skridskor , badar på badhus som är fräsht, spelar kort och spel...
Men jag är ingen skogs mulle....
Vi bakar ibland....Chokladbollar,sockerkaka och smulpaj för det är det enda jag kan.
Julen köper jag hem färdig pepparkaks smet så dom får knodda och dona som dom vill.

Jag rör mig inte i någon skog, eller när det är blött och rått.

Nej, jag är en mamma som gillar att ha glamour hår och glammigt omkring mig.
Röra mig på asfalt och konst gjort gräs.
Måste jag vara ute?
 Sandslott, bygga en koja, hoppa studsmatta, spela fotboll, basket, det gillar jag.
Jag gillar att måla, rita, klippa och  klistra.
Jag tycker om Lek och bus...
Jag tycker om att åka hem till folk och fika och SE PÅ när barnen leker med andra barn....

Det BÄSTA ÄR:

När det är fredag eller lördag kväll och hela familjen ligger i soffan och kramas framför tv:n.
Godis och chips skålar står framme och vi bara MYSER!

VI ÄR SMÅ HEMMA GRISAR  VI I FAMILJEN MYHR. ;)

Nej, jag är ingen mamma som är ute i ALLA väder.
( bara om jag ska cykla till jobbet eller har bestämt mig för en PW för att jag måste hålla kroppen i trim...)
Sån är jag...


Olivia ville besöka mormor.
Så vi tog en vända till mormor också.
Efter massa tjafs om att ena barnet ville men inte det andra.....Ja, så slutade allt bra.
Thaimat och en super lycklig mormor!
Nu är klockan 21.30. Tre av fyra sover.....
Lugnt och skönt.
Jag njuter.






Inga kommentarer: