tisdag 12 februari 2013

Intelligent och sexig.

Jag har många olika kunder. Kunder med humor,  kunder som aldrig säger någonting, kunder som är snygga, kunder som pratar högt, kunder som pratar så jag aldrig hör , kunder som är intelligenta osv.
Många kan jag ta men folk som är intelligenta, eller politiskt uppsatt, allmänbildade.....Jag kan ta dom också men känner mig såååå blåst!
Jag beundrar folks kunskap och människors intresse för nyheter i tidningar och tv....
Varför blev inte jag sån???
Jag försöker verkligen , tro mig!
Har skaffat en app om nyheter....men så fort det plingar till i telefonen om något som har hänt klickar jag i farten bort det och glömmer läsa......Jag är hopplös!!!!

Jag vill verkligen vara allmänbildad ....Men, men....Ja, jag vet inte? Jag tittar på bilderna och bildar mig en egen uppfattning.
Min man har sagt till mig att i allafall försöka läsa rubrikerna så jag har lite koll...( Och den tjocka svarta texten som står under...MMMMmmmm....)

Det enda jag läser är reklam och vart det är rea....

Jag är ett hopplöst fall!

Jag bryr mig om människor och om vad som händer i världen.Men jag orkar inte...så mycket text....
Jag skulle behöva ha en människa som sitter framför mig vid frukost bordet och talade om allting....Risken är väl att jag skulle sitta och tänka på något annat och personen sitter och pratar för sig själv.

Jag är verkligen den där blåsta frisören på hörnet som bara tänker hår, träning,utseende,mode, barn, kärlek, fest.....
Jag har facebook, instagram och en blogg.....Säger ganska mycket va? Jag lever i en annan värld! ;)

Varför jag tar upp det här är för att jag hade en kund idag som jag beundrar.
Hon är så där "duktig". Intelligent, jobbar med viktiga frågor....Och JAG känner mig så liten när hon är där.
Hon pratar fint,använder ord som jag aldrig har hört. Hon läser böcker  (Det gör jag med, men Mr Grey tillhör inte den smartaste boken...)Hon pratar om vuxna frågor, som inte jag kan svara på....Hon är inte bara intelligent, hon är snygg också.
Jag inser att det är jäkligt coolt att vara intelligent. Det är attraktivt! Inte för att jag tänder på henne....
Jag vill också vara smart, snygg och sexig!

Jag har aldrig ens försökt att vara "duktig" och  "påläst"....
Det har inte varit coolt i min värld...

Jag skyller på att färgerna, sprayerna och andra kemiska lukter min hjärna fräts sönder av....

Nåt jag kan iallafall är "Läran om hår". Jag kan göra människor vackra och se till att dom går ifrån mig med ett leende.
Det är tydligen min lott i livet.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta kan låta ironiskt, men jag menar på riktigt allvar... På typ kanal ett eller barnkanalen går ett nyhetsprogram som heter Lilla Aktuellt. Det är inte ett långt program och det sammanfattar på ett jätteenkelt sätt de aktuella nyheterna just nu. Det är mer underhållande än vanliga nyheter och det programmet kan du dessutom titta på med dina barn, så de också får börja se på vad som händer i världen.
Titta och berätta gärna om det är något för dig.
för övrigt så behöver någon snygga till de människor som arbetar med tunga och viktiga frågor, och då har de dig att tacka!
Tack för din charmiga blogg!

Unknown sa...

Åhhh, EN kommentar! Kul!!!

Tack för tipset, ska absolut göra mitt bästa för att följa dina goda råd!

Kram