tisdag 14 augusti 2012

Min tjej

Min tjej.


Min tjej håller på att bli stor....En bestämd liten dam. En liten dam som tar efter allt jag gör. Jag kliar mig i huvudet varje dag och undrar vad hon får allt ifrån men som sagt hon rör sig som en skugga efter mig.

Hon pendlar just nu att få utbrott och låta som en bebies och i andra stunder står hon i hallen uppklädd och målar sig med sitt läppglans och väljer med omsorg vilka skor hon ska ha.....hon har ju ett par stycken , typ 10 eller nåt!
Sen säger hon:

-Maaaamma...sen gör hon ett smack ljud med läpparna...Vet du???? Smack, smack.....Vet du en sak? smack....

Det där smack ljudet KOMMER INTE från mig!?

Om hon själv får välja:

Fin klänning, strumpbyxor och ett par fin skor står högt på hennes lista just nu....
Som denna bild. En vanlig dagis dag....

Sådan mor , sådan dotter....
Eller vad säger man?


Inga kommentarer: