torsdag 10 maj 2012

Jag och mina rutor....

Jag förstår att alla tycker det låter konstigt att jag har kunnat blivit så vältränad på några veckor....

Och ja... större delen av mitt liv har jag idrottat. Fri idrott i många år där jag kammade hem ett antal medaljer i både Västmaniaden, Gurkspelen och andra stora tävlingar. Idrottsklass på högstadiet där vi hade gymnastik fyra dagar i veckan samt sin egen privata träning och matcher vardagskvällar och helger.
 Jag har haft perioder där jag INTE tränat och perioder jag lägger 100% fokus på det. Mitt längsta uppehåll var när jag fick barn.
Men så mycket som jag GICK med dessa barnvagnar när barnen var små, så har jag nog tagit mig runt halva jorden!;)

Många undrar hur jag kan ha fått så synliga magrutor?

Jag har väll aldrig haft så mycket underhudsfett på magen. När jag var 10,11 år låg jag och gjorde minst 200-300 situps per kväll för jag kunde inte somna.....(Jag var redan tränings narkoman då!)

Det var INTE för att jag hade komplex utan bara tränings störd!;)

Utseende fixering kom senare i mitt liv....Det var när  jag blev frisör,krog livet och pojkvänner kom in i mitt liv. (Efter 20...)
Och ja, jag har haft ätstörningar. Läst på varje packet, vägt mig varje dag, inte det och inte det kunde jag äta. Men vågen är slängd för många år sedan OCH NU  äter JAG vad jag VILL om jag vill.

Tillbaka till magen...

Jag tror jag har byggt upp en BRA grund som barn  och ungdom och det tackar jag för idag eftersom min förbränning är otroligt bra!

NÅT, som är bra med mig.....!? ;)

Jag vet inte vem jag vill bevisa detta för, men jag tror att det är mest för mig själv! Jag vill visa mig själv att jag KAN.

Jag har beslutat , bestämt och gjort STORA val sista tiden som säger att jag MÅSTE VARA STARK. Inte bara fysisk men utan psykisk också.

 Allt handlar om att försöka tro på sig själv.
För om jag inte tror på mig själv, VEM SKA DÅ GÖRA DET?







Inga kommentarer: