söndag 27 november 2011

Första advent


Jag vaknade också upp och det var första advent IDAG. Trott eller ej!? Hade sett i fram emot lite snö flingor när jag låg i sängen och tittade ut genom fönstret. Hade också sett framemot en lycklig, perfekt familj som vaknade och log mot varandra.....
Nu tar vi detta från början i sanningens ögonblick:

1. Det regnar utanför.
2. Barnen busar runt i MIN säng. Får knän och fötter i mage, ansikte och lite här och där. Har PMS humör så jag lämnar alla med ett åskmoln över mig.
3. Går ner till köket och upptäcker att vi inte har KESO!!!!!! Bryter nästan ihop....(.Min mage kurrar.)
4. Biter ihop och sätter på kaffe, kokar ägg, lagar MANA GRYNS GRÖT ( vilket jag aldrig har gjort! )
5. Visar sig att alla var nöjda över frukosten och tom jag fast jag inte fick min KESO!
6. MIN MAN OCH JAG SKRATTA ÅT VARANDRA och allt annat som berör familjelivet!

Vi tog oss en tur till Åsbyn idag för lite "första advent fika".  Såååååå mycket fint har dom, men det är svårt att handla när man har hela familjen med sig......

Men lite blev det:

Fortsatt med mitt julpyssel lite så nu känns det "juligt" hemma hos oss!

Går inte ta kort i mörkret med min I PHONE.......(Katastrof)


Titta! Jag har jätte fina juliga strumpor på mig idag! Fina till stövlar när man ser knapparna ovanför skaftet.

 Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer: